Díky TAB Board nejsem na podnikání sama

posted in: Blog | 0

Pod značkou franšízového konceptu TAB Board začala Ingrid Šůrová podnikat v květnu 2017. Zatím ve svém regionu vede dva poradní boardy a plánuje otevřít třetí board.

Před vstupem do franšízy TAB Board pracovala Ingrid více než 15 let v managementu velkých nadnárodních korporací. Jako regionální manažerka byla zodpovědná za správné uplatňování řídících procesů v multikulturním prostředí 20 zemí. Součástí její práce tak bylo časté cestování a potřeba umět spolupracovat s lidmi z různých zemí a také kultur. Právě tyto své zkušenosti se rozhodla využít ve franšízové síti TAB Board.

„Chtěla jsem pracovat sama na sebe, mít volbu s kým a kdy chci pracovat,“ vysvětluje své rozhodnutí pustit se do samostatného podnikání Ingrid Šůrová, která má v rámci TAB Board na starosti region Praha-sever, pod který spadají části Prahy 8, 9 a 10 včetně přilehlých obcí. Od rozjetí vlastního byznysu ji neodradil ani fakt, že najednou byla v boji o klienty sama, za zády jí nestál žádný silný korporát. „Najednou musíte a také chcete mluvit sám za sebe. Uvědomila jsem si, že to není o nějaké firmě, kterou zastupují, ale přímo a jen o mně,“ doplňuje Ingrid.

Podstatou franšízového podnikání je sdílení prověřeného know-how, ke kterému patří i podpora franšízanta franšízorem. Nejinak je tomu i v případě TAB Board. Právě to oceňuje i Ingrid. „Na samém začátku mého podnikání byla podpora opravdu veliká. Majitelé master-franšízové licence pro Českou republiku a Slovensko se mnou chodili na první schůzky, sdíleli se mnou potřebné kontakty, podklady a důležité informace,“ vzpomíná Ingrid Šůrová s tím, že podpora ze strany vedení TAB Board tímto neskončila. Díky tomu, že je pomoc trvalá, ví, že se může kdykoli je potřeba obrátit na vedení s prosbou o radu a pomoc. Velkým přínosem je pak pro ni i zpětná vazba, které se jí ze strany centrály TAB Board dostává. Na vlastní kůži se tak může přesvědčit o přínosech, které zapojení se do franšízové sítě přináší. Podle Ingrid jsou jimi zejména vlastní nástroje a vyzkoušené scénáře.

Jako zkušená manažerka si Ingrid uvědomuje i určitá úskalí, na která lze při franšízové spolupráci narazit. „Je potřeba si uvědomit, že jako majitel franšízy jste součástí určitého systému, máte podepsanou smlouvu o spolupráci, která vám ukládá povinnosti. Na druhou stranu je na vás, jak dokážete využít podporu vycházející z této smlouvy,“ upozorňuje.

Co však bylo pro Ingrid v jejích začátcích nejtěžší? „Začala jsem call marketingem, což pro mě byla opravdu velká škola. V praxi to znamená, že chodíte na schůzky tzv. z ulice a musíte projevit dostatek vůle a také odvahy každý den vyrazit na schůzky. Ale má to smysl,“ říká Ingrid s tím, že každá taková schůzka ji posílila v komunikaci a sebeprezentaci.

Ingrid se podnikání pod hlavičkou TAB Board věnuje v současné době naplno. V rámci svého boardu řeší nejčastěji s majiteli firem otázky týkající se komunikace, personalistiky a marketingu. „Začali mne oslovovat také začínající podnikatelé. I pro něj jsem se snažila najít způsob, jakým jim mohu pomoci. Zároveň jsem se stále chtěla pohybovat v mantinelech TAB Board. Připravila jsem tedy školení „Posviťte si na své podnikání“. Je to takový TAB Junior,“ říká Ingrid, pro kterou jsou největší odměnou spolupráce s aktivními podnikateli, možnost vlastního pracovního plánu a více času pro sebe, rodinu a přátele.